۱. -MFI دستگاه اندازه گیری شاخص جریان مذاب

این دستگاه جهت آزمون شاخص جریان مذاب بر روی مواد اولیه  در هنگام ورود به انبار و محصول نهایی(لوله) بعد از تولید استفاده می گردد که محدوده قابل قبول این آزمون بین 0.2 الی 0.7 گرم بر 10 دقیقه می باشد.

2. آون

دستگاه گرم کن از این دستگاه جهت انجام آزمون بازگشت حرارتی محصول نهایی لوله استفاده می گردد. محدوده قابل قبول این آزمون کمتر از 0/3می باشد

3. دستگاه کشش(Tensile)

از این آزمون جهت اندازه گیری ازدیاد طول تا حد پارگی(Elongation at break) محصول لوله استفاده می گردد. محدوده قابل قبول بیشتر و مساوی 350% می باشد.

4. ترازو و چگالی سنج

از این آزمون جهت اندازه گیری چگالی مواد خام اولیه و محصول نهایی لوله و اندازه گیری وزن ماده در آزمون های MFI و OIT استفاده می گردد.

5. دستگاه آزمون فشار ترکیدگی و هیدرواستاتیک به همراه تانک های سرد و گرم

از این دستگاه برای آزمون تست فشار هیدرواستاتیک و فشار لحظه ای بر روی محصول لوله در آب گرم و سرد با استفاده از آزمون های 100-186-1000 ساعته در دماهای 20 و 80 درجه سانتیگراد انجام می گیرد.

6. کوره الکتریکی

ازاین دستگاه جهت آزمون تعیین درصد دوده در لوله و مواد اولیه استفاده می شود درصد دوده مورد قبول در محدوده 2-2/5درصد می باشد.

7. DSC (OIT)

از این دستگاه جهت آزمون مقاومت در برابر اکسیداسیون در برابر دما استفاده می گردد که محصول و مواد اولیه در دمای ثابت 20 درجه سانتیگراد در معرض اکسیژن قرار گرفته و باید بیشتر از 20 دقیقه مقاومت نشان دهد.

8. میکروسکوپ

از این آزمون جهت اندازه گیری چگالی مواد خام اولیه و محصول نهایی لوله و اندازه گیری وزن ماده در آزمون های MFI و OIT استفاده می گردد.